Wednesday, June 1, 2016

Have A Good Meal Will Make You Life Happy





Good evening!
I hope you all are not getting boring of reading my posts.
I was thinking about write my posts in 3 languages quite long. So today will be my first post in 3 languages.
Today we learned Finnish verb type 4 and only 2 types left.
From the beginning I understood very quick. Even my teacher asked me if I want to change to the new class. Now it seemed like my brain is shutting down.
But I've to fight to it. Never give up!
It was nice that Robin came home late. Everyone wondered why?
Because I had more time to cook dinner. I remembered from a Thai drama, one character said eat good food, make your life will feel better.
The meaning of it is when you have a good meal, you will feel happy then you life is happy too. I just made pork stir and deep fried breads with chicken.
And Robin was happy with the food so was I.

สวัสดีค่ะ
หวังว่ายังไม่เบื่อที่จะอ่านบล็อกนี้น่ะค่ะ แป๋มคิดอยู่นานแล้วว่าควรจะเขียนทั้ง 3 ภาษาหรือไม่
วันนี้ตัดสินใจแล้ว วันนี้จะเป็นวันแรกที่เขียนทั้ง 3 ภาษา กลัวลืมต้องเขียน
วันนี้ก็มาถึงวันนี้ต้องเรียน Verb type 4 หรืออีกตั้ง ตั้งแรกเริ่มเรียนภาษาฟินแลนด์ เราก็เข้าใจเร็วตลอดแต่พอมาวันนี้ รู้สึกได้ว่าสมองเราไม่ไปล่ะ แต่ก็ต้องสู้ อย่าท้อแท้!
วันนี้แฟนแป๋มกลับบ้านช้า ชั่งเป็นวันที่ดี ทำไมหรอค่ะ เพราะจะได้มีเวลาทำกับข้าวให้ทัน
ยังจำได้ดีน่ะค่ะว่าเคยดูละครเรื่องหนึ่ง จำคำนี้ได้ดีเลย ทานอาหารอร่อย ชีวิตก็จะดีขึ้น
ง่ายๆค่ะ อาหารวันนี้ผัดเนื้อหมูกับขนมปังหน้าหมู (อยากกินมาก) แฟนก็บอกว่าอร่อย ดีใจที่กินได้ ฮิๆ

Hei!
Hoppas att ni har inte tråkigt att läsa min blogg. 
Jag har funderat ganska länge att börja skriva blogg i 3 språk.  Så idag får bli min första inlägg i 3 språk. Idag lärde vi oss verb typen 4, bara 2 kvar.
Känner mig dö redan. Från i början jag förstod finska vanlig sanbb.
Även lärare frågade mig om jag ville gå vidare till en svårt kurs.
Men nu känner som min hjärna inte orka mer med mig och bara ville stänga ner sig själv. Men men jag måste kämpar för det. Och aldrig ge upp!
Iallafall Robin kom hem sen, så skönt var det. Varför?
För jag hade mer tid att laga middag. Dem sa att äta god mat, gör ditt liv också bättre.
Jag lagade vanlig mat, griskött wokad friterad bröd med kyckling.
Robin var njöd med maten, så var jag. 

Have a nice day!
Ha en bra dag!






No comments:

Post a Comment